pátek 17. července 2015

Plus Size Yoga

... aneb jak jsem se dokopala k tomu, abych se čelem dotkla kolen.

Pročítání bodypositive profilů na Instagramu mě provědlo k jedné krásné myšlence. K propagaci cvičení jógy, ať člověk váží kolik chce.

https://instagram.com/nolatrees/

Jógu cvičím s přestávkami několik let. Tedy, nejsem žádný jógin, nesleduju žádného guru, takže fakt nejsem žádný profesionál a ani se o to nesnažím. De facto jsem začala jógu dělat čistě proto, že jsem mela sedací zaměstnání a chtěla jsem cvičit něco, co by mi pomohlo trochu roztáhnout a zpevnit tělo. A aby mě nebolely klouby a záda.

Cvičila jsem základní sestavu, kterou jsem našla na Youtube Ekhart Yoga.


No a pak jsem třeba chodila běhat, nebo si doma potajnu tančila, prostě jsem dělávala různé věci. V těhotenství mi dělala dobře pozice dítěte, ale je fakt, že jsem spíš hodně chodila než cvičila. V těhotenství jsem dokonce zhubla, po porodu jsem měla o 5 kg méně než před otěhotněním.

Ke cvičení jógy mě opět "dokopalo" to, že jsem si domů pořídili Wii Balance Board k Nintendo Wii herní konzoli. K tomu existuje spoustu "her", a také pomáhá při cvičení jógy držet správný balanc.

Ale to, co mě inspirovalo nejvíc, je právě Body Positive Yoga. Sleduju na Instagramu spoustu žen s nadváhou, i těch obézních, které dokážou neuvěřitelné pózy a vždycky mě to hrozně fascinuje a dokopává k tomu, abych se o to snažila také.
První výsledky už vidím třeba na tom, že se dokážu sehnout a celými dlaněmi dotknout podlahy. Také už nemám daleko k tomu, abych dala čelo ke kolenům. To jsem nedokázala ani jako dítě. Všimla jsem si, že se mi začínají rýsovat svaly na lýtkách.

https://instagram.com/supportiveyoga


Ale co, tohle by s člověkem dokázalo udělat praktický každé cvičení. Takže v čem je to jiné?

V celém přístupu. Jóga je totiž hodně o meditaci, o celkovém přístupu k vlastnímu tělu a zdraví. Jóga se necvičí kvůli cvičení samotnému, nebo pro dosažení nějakých cílů. Jóga je propojení, cesta k osvícení a překonání vlastního ega a ješitnosti. A k získání sebevědomí. 
Body Positive Yoga nemá nějaký konkretní cíl. Není cíl hubnout, mít svaly, a něco si dokazovat. Ale ukazuje jak mít zdravé tělo i ducha, i když je člověk tlustej. A to mě popohání v tom, aby dělala jógu dál. Jóga je totiž skvělá věc na všechny možné tělesné i netělesné problém. I na deprese. A celkově změní váš pohled na vlastní tělo. I na tělo jiných lidí.

https://instagram.com/crazycurvy_yoga


Asi takovou nejznámější propagátorkou je Amber Carnes. Na jejím webu http://bodypositiveyoga.com/ lze najít různé informace, odkazy na knihy, ale hlavně video se cvičením jógy pro obézní osoby.

Body Positive Yoga je dalším kamenem, který začíná tvořit základ mého sebevědomí. Začínám se dívat na svoje tělo úplně jinak. A jestli jsem už něco zhubla? Jo, nejspíš jo. Ale zakázala jsem si se vážit. A cítím se skvěle. Jen sama pro sebe, ne proto, abych snad někomu něco dokazovala. Ačkoli, ano, jeden cíl mám. Umět udělat Natarajasanu, tedy pozici tanečníka, hrozně se mi totiž líbí :)

6 komentářů:

  1. Tak první pozice je faktastická. Krásná! Ty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejsem ja ;) ja mam k tehle pozici jeste daleko

      Vymazat
  2. Taky se chci zase vrátit k joze, pro zlepšení kondice i ohebnosti.
    Neuvěřitelné, jak snadno se ohebnost ztrácí, když se přestane pravidelně cvičit.
    Na józe se mi líbí komplexnější přístup než u fitness atd. - při jedné pozici se zároveň posilují a protahují různé části těla, ne jen jedna, taky je to zaměřené i na funkci vnitřních žláz a orgánů.
    A taky se k tomu nepotřebuje moc vybavení ani nějak zvlášť moc prostoru, dá se dělat i doma.
    I když určitě jakékoli cvičení je prospěšné pro tělo i duševní stav.
    Dřív jsem uměla tu pózu na horní fotce díky moderní gymnastice, teď už asi jen tu jednodušší verzi (že se chytne noha ze strany, ne horem a protější rukou).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, staci par dnu necvicit a je citi regresi. V tech umornych vedrech to cviceni neni moc prijemne pokud bych to nechtela brat jako hot jogu :D) a ja si rekla, ze budu delat jogu jen tak, aby me bavila, takze se obcas k tomu nedostanu a jde to videt hned..

      Vymazat
  3. Ze stejných důvodů (= neni to o hubnutí a je to i pro tlustý) bych si občas měla zacvičit trochu pilates a trochu mojžíšové kvůlivá zádům. :) Obdivuju, že ses do toho dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jde celkove o ten dobry pocit. jak je ted vedro a obcas se stane, ze se mi cvicit nechce, hned to na sobe citim.

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.